Läsarpodden goes skrivarpodd

Lite fusk är det nog, att ”läsarpodda” om samma snubbe som man nyss skrivit en bok om, spela in det live och använda denna ”läsarpodd” som bokrelease av eget alster. Nog blir det mer en författarpodd. Förvisso finns tre böcker nämnda inför detta läsarpoddsavsnitt om Luther, som man kan tugga i sig inför evenemanget om man vill. Lilla katekesen, Om en kristen människas frihet samt Om judarna och deras lögner. Jag har ändå lite svårt att tro att Halldorf & Hagman kommer begränsa sig till bara dem. Säkert använder de allt av Luther som de läst.

Men nåja, jag ska inte gnälla. Det låter intressant. Om jag tillåter mig att fritt omformulera vad de säger om sin författarpodd i slutet av senaste Läsarpodden, tycker de att Luther nog hade mycket bra att komma med men att han överdrev, drog saker för långt, tillämpade sina principer lite för frikostigt, drog ut konsekvenserna för långt på för många områden. Ungefär så har jag också tänkt, om de där berömda solorna. Undras om jag nått den tanken själv, eller om det är H&H som på något sätt matat mig med den bakvägen? Oavsett vill jag gärna boosta mitt ego med att höra H&H hålla med mig, förstås.

Länkar

Precis i början och i slutet av senaste Läsarpodden pratar H & H lite om sin kommande Luther-podd.
http://tv.dagen.se/avsnitt-14-tva-systrar-av-asne-seierstad

Facebookevent, med adress och så.
https://www.facebook.com/events/198230383974527/

Kommentera

