Rebella och Liberace

Pianisten Liberace sittande framför sin flygel. Rummet inrett i dyrbar typ fyskbarock, och Liberace själv bär något pråligt i vitt och guld.

Vad har Rebella med Liberace att göra?

Inget alls. Det är så här… host en smula pinsamt, är det.

Under en månads tid, eller så, har jag lämnat en knepig länk efter mig när jag kommenterat på WordPress-bloggar. Det står ”Rebellas andra”, men klickar man på den kommer man till en Wikipedia-artikel om pianisten Liberace.

Alltså, det var inte meningen! det… jag skulle bara experimentera lite. Jag bytte ut länken i min ”WordPress-signatur” bara för att se om det går, eller om WordPress skulle automatiskt byta tillbaka till min profilsida just på WordPress. Jag har eg. ingen användning av det, men andra som växlar mellan WordPress och andra bloggsystem kan tänkas ha. Det var ett experiment. Jag lämnade en sådan signatur-länk i en test-kommentar på min egen blogg, tog bort den och var nöjd så. Sen tänkte jag testa igen om något dygn, men glömde bort.

Varför Liberace? Inget skäl alls. Någon sida på Wikipedia, vilken som helst, kändes som bra testmaterial.

Tjaha… well… okej. Det är bara att gilla läget. Undras hur många människor jag förvirrat med den här manövern.

Kommentera

