Dubbelmoral

Jag vet inte vad religion egentligen är.

Jag vet inte vad kristendomen egentligen är.

Kanske kan jag tänka mig någon typ av kristet utövande som inte egentligen baseras på den eventuella förekomsten av himmelskt väsen. Ett utövande i vetskap om, eller åtminstone i medvetenhet om att det är troligt, att Hen är en figur vi uppfunnit för att vi har behov av Hen.

Men jag kräver av kristna företrädare att de ska tro ”på riktigt” – vad nu det betyder.

Vara befinner sig den gravade hunden? Och hur tar jag itu med den?

Kommentera

