Pilgrims höstmöte

Blev besviken när jag såg programmet. Förra året hade två av tre ”spår” (paket med föreläsningar på ett tema) varit intressanta, men det här känns intetsägande. Okänt. Inget som relaterar till något jag känner till. Höstmötet är mer än de där föreläsningsserierna förstås men detta ”resten” vet jag ju så lite om, hur det är… nä, jag tror det får vara, om inget oförutsett inträffar.

Tant Rebella är eg. för gammal för Pilgrims höstmöte, förstås. 19-39 är det åldersspann som anges men jag fick indikationer på att man inte behöver ta det så allvarligt. Nåja, avskriver jag mötet behöver jag inte noja över det.

 

Länkar

Bokningsformulär med program – har inte sett programmet någon annanstans.
http://www.tidskriftenpilgrim.se/bokning/index.php/go/individualisera/176

3 thoughts on “Pilgrims höstmöte

  1. Jag tycker det där om staden, flyktingar och Maria Küchen om flest vänner vinner verkar mycket spännande tillsammans med mycket annat. Känner inte till den engelsktalande gästen men det kan ju bli hur intressant som helst. Mycket musik och musiker men även mycket annat. Du ska inte att det där med åldern så seriöst även vi äldre har behållning, min bästis i Kiruna som jobbar som hotell-allt -i -allo åker dit ibland och finner det alltid givande. Trist med mitt jobb dock, det är svårt att tränga in höstmöten och en krånglig resa dit till södern i början av terminen.

    Gilla

    • Hm. Jag tycker själva utgångspunkten i den texten är jätteknepig. Här ska ju dock Wells prata om församlingar i storstäder, inte om treenigheten.

      Sr Sofie lockar iaf inte ett smack (det är hon med ”Kroppens teologi” á la JPII. Hon kanske kan vara bra på andra områden men spontant känner jag bara brrrr).

      Höstmötet är precis före Lund. Fullt görbart, men känns lite späckat. Ska du till Lund och skåda påve? (alt. faktiskt fira reformationen, vilket ju är evenemangets egentliga raison d’etre). (Jämrans, jag har glömt min franska. Det ska vara någon typ av acksang på etre, men vilken… cirkumflex?)

      Gilla

Kommentera

