Ett mindre gräsligt bloggskal

har jag svårt att hitta. Jag gillar inte det här, men det får duga.

Mina krav är:

  • Två kolumner. Meny-kolumnen ska ligga där för jämnan, inte behöva fällas ut med någon knapp. Möjligen kan jag tänka mig två meny-rader.
  • Hela blogginläggen ska synas på bloggens framsida, inte bara de första raderna.
  • I citat, alltså där blockquote-taggen används, ska det inte vara kursiv stil. Det här är vad nästan alla designer faller på. Jag vill kunna använda såväl kursiv stil som fetstil i citat. Då blir det inte mycket att välja mellan.
  • På bloggens framsida, i arkiv etc. ska det synas vilka kategorier inlägget ligger i. Jag vill inte behöva gå in i varje enskilt blogginlägg för att se efter om jag kom ihåg att lägga in kategorin si eller så.
  • Det ska inte bugga. Ett skal jag testade fick spunk med radavstånden när jag blandade länkar med vanlig text.

De skal/designer som stämmer in på dessa kriterier är oftast riktigt gamla. Känns urmodiga. I många fall tror jag att de mest tilltalar elvaåringar. Detta var väl okej, men… har nån tips på bättre skal? Nä, jag trodde väl inte det. Det här får väl duga. (Men jag är inte nöjd. Jag lär ge mig ut på jakt igen småningom. Gah!)

Kommentera

